pen pal から学んだ表現方法!

I almost collapsed after 2-3 hrs!

2〜3時間後には意識を失いそうだった!

 

I was sleepy. I was like a zombie because of the side effect of those drugs.

僕は眠かった。薬の副作用のせいで死にそうだったよ。 

Zombie••• ふらふらになった人、ぼんやりした人

 

The thing is, those feelings are, let me be straight, dumb. It's in our genes, plus its society pressure, a norm, to always take care of kids and parents. If we look at this from a rational point of view. Why should we care about someone who did only evil to us?

 

重要なことは、こういう感情が自分を正直にそして愚かにするということだ。遺伝子上、プラス社会の圧迫、規範では子供や親を面倒見ることが当たり前だ。でもさ、もしこの形式を理にかなった見方で見れば、どうして自分に害悪をもたらした 誰かを世話しなきゃいけないの? 

The thing is••• 重要なことは

Dumb••• ばかな、ばかで 

Rational••• 理にかなった、筋の通った 

Evil••• 害悪、悪意 

 

summer is a 6-months long-suffering. 

夏は6ヶ月耐え忍ばなきゃいけない 

long-suffering•••辛抱強い、我慢強い 

 

I use AC 24/7.

クーラーをいつも使う 

AC••• air conditioner, エアコン 

24/7••• twenty four-seven, いつも、年中